söndag 24 mars 2013

Mother’s Milk Shiraz

Ibland köper jag vin på grund av etiketten och så även den här gången.

Etikett

Nu hade jag i och för sig i bakhuvudet minnet av någon hyfsat positiv recension av Mother’s Milk så någon jättechansning var det inte. Ett gott vin som känns som en typisk shiraz. Djup, rik och fyllig smak med mycket bär och för 159 kr flaskan når den knappt prisvärd.

Anna hade skramlat fram ett recept där biffen skulle köras sous vide för att sedan stekas och blåslampas samtidigt. Matlagning blir roligare om man får använda en blåslampa.

Burn

Potatis, bönor och köttet tillsammans med vinet blev mycket gott och perfekt uppladdning inför lördagens Spin of Hope.

Krubb

3 kommentarer:

  1. Hej, kom in på din blogg pga jag sökte efter vin som du skrev om. försöker få tag i detta vinet, men har inte lyckats. Var köpte du det?

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Det tråkiga svaret är att jag köpte vinet på Systembolaget, men att det verkar ha utgått ur sortimentet. Tyvärr har jag inte koll på var du kan köpa det nu.

    SvaraRadera
  3. Osäker på leveransmöjligheterna men till exempel här går vinet att köpa: http://www.philipsonwine.com/default.aspx?p=24&sku=80261310

    SvaraRadera