söndag 24 mars 2013

Spin of Hope

Bästa sättet att förbereda sig för 12 timmar spinning är naturligtvis med kolhydratfettproteinalkoholladdningsmetoden. Om inte annat smakar det himla gott.

Efter fredagskvällens laddning var det uppstigning på lördag morgon vid 5:40. Fil, mackor och avresa till Hälsoskaparna i Strängnäs för lite skön inomhuscykling mellan 7 och 19. Målet för dagen var att utöver min egen pengainsats så skulle några kompisar satt in pengar till Barncancerfonden, samt att jag skulle lyckas hålla snittpulsen på över 70% av max under hela passet inklusive pauser. Det blev full pott i måluppfyllelse.

Så här glad såg jag ut i början på dagen medans benen ännu kändes fräscha.

Glad

Insikten om att det inte skulle bli några längre pauser om jag skulle klara pulsmålet kom tidigt. Nedan en bild på cockpit där pulsmätaren ligger i mitten, och till vänster är systemkassen med käk. På menyn var bananer, nötter blandat med torkade bär, tunnbrödrullar med kräftost samt snickers. Vrålande tråkigt men hållbart och energirikt.

Utsikt

Fick en rejäl dipp redan efter 3 timmar och fick då även den sämsta av negativa tankar – “det är för tidigt för negativa tankar, hur ska det här gå”. Kom dock tillbaks snabbt och sedan var det egentligen bara de sista två timmarna som var riktigt tunga. Förutom jag var det tre gubbar till som körde alla 12 timmar på egen hand. Vi var duktiga!

gruppbild

Den som orkar titta på en pulskurva kan göra det här.

När jag kom hem möttes jag av rådjurssadel, brässerad rödkål, rödvinssås, knödel, glaserade kastanjer och rotfrukter. Till det en Chianti Classico. Snacka om kontrast till cykelkäket.

matovin

Och så en närbild på lyxkrubbet. Perfekt kött.

Mat

Somnade ovaggad.

2 kommentarer:

  1. Oj vilken härlig avslutning på en riktigt tuff dag. Bra kämpa!!

    SvaraRadera
  2. Tack! Det var en skön känsla att sätt sig vid det middagsbordet. Stolt över gårdagen och fin uppvärmning inför alla breveter:)

    SvaraRadera