lördag 27 april 2013

30-milare från Tumba, mitt andra Brevet

Succé. Det gick riktigt bra att jonna 30 mil utan att runda en sjö och jag känner mig förvånansvärt fräsch efteråt. Fram till lunchpausen på Oskarshälls café var vi ett gäng på cirka 10 som höll ihop. Toni och jag som kände för en kort paus stack iväg i full fart innan de andra var klara och blev sedan aldrig upphunna. Det var ett riktigt kul partempo som bitvis gick undan fint.

Ett trevligt gäng förväntansfulla randonneurer vid starten i Tumba. Inga problem att komma in i gruppen.

DSC_0285

Randonneurer som fikar.

DSC_0287

Randonneurer som cyklar.

DSC_0288

På Oskarshälls café gillar de muggar. Det tyckte Nicklas skulle framgå på bloggen.

DSC_0291

Förutom muggar hade de också klassiska köttbullsmackor. Önskar också att jag hållit på med långcykling som barn för man får dricka så mycket läsk man vill utan att någon säger något.

DSC_0292

Efter 28 mil fick vi äntligen lite paus. Fin marginal till färjeavgången.

DSC_0294

Två av skälen till att jag älskar min fru (chips och Duvel i en ljuvlig kombination efter 30 mil på cykel kan få vem som helst att gå i spinn).

DSC_0302

Nu är det bara att ladda om till 40-milaren om 2 veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar