måndag 22 april 2013

Strängnäsrundan

Inte riktigt återhämtad från Mallorca ställde jag mig igår på startlinjen för 2013 års upplaga av Strängnäsrundan. Planen var att ligga långt fram och försöka med utbrytningar och så blev det också. Problemet var bara att vi aldrig lyckades komma iväg tillräckligt många och tillräckligt starka, utan istället gled vi in ett gäng på ganska många glada cyklister mot målområdet för spurtstrid. Min dåliga taktik hade tagit på krafterna och jag hängde inte med i svängarna utan slutade som femma eller sexa (oklart med resultaten). Helt okej, men det stör mig att jag bara gav upp i spurten när jag såg vinnaren segla förbi. Jag hade absolut inte rått på honom men en eller par placeringar bättre kunde jag varit.

Nåväl, jag var rätt nöjd i alla fall.

DSC_0284

Lärdom för framtiden är att en påse chips (mmm 300 gram grillchips), pommes frites och massor med entrecote visserligen är mycket näringsrikt och nyttigt men kanske inte optimalt för magen som uppladdningskäk dagen innan.

Bara att ladda om till nästa mål som är en 30-milare på lördag.

2 kommentarer:

  1. Hallo! Ser fram emot en rapport om 30-milaren! Tack för din kommentar! Mvh Johan

    SvaraRadera
  2. Tackar! Överlevde strapatsen och gjort en liten bloggning om det också. Jättenöjd.

    SvaraRadera