lördag 29 mars 2014

Roxanich, ångestmek och grejer

Kudos till de två 12-timmarsspinnarna i dagens Spin of Hope. Grymt jobbat hjältar! Vi samlade in en hel del till Barncancerfonden idag.

Heroes

Lite trams hanns också med. Utomordentligt nöjd med den här selfiesen alltså.

Selfies

Efter 4 timmars spinning, shoppingtur och allmän vimsighet var det dags för vin och mek, en oslagbar kombination. Till mekandet blev det en Roxanich Malvazijica inköpt hos Orange Wines, och små, inte helt oätliga, snittar till.

Vin

Ett väldigt trevligt prisvärt vin som jag mycket väl kan tänka mig köpa igen. Fylligt och i balans. Vinner på att serveras något svalare än de andra orangea viner jag smakat.

Efter ett glas av det goda vinet var det dags att byta broms- och växelvajrar samt kedja och kassett på racern.

Mek

Scheisse! Bakbromsen har intern vajerdragning och insexskruven för bakre “vajerluckan” har pajat ihop vilket jag upptäckte först efter att jag dragit bort originalvajern så nu får jag hoja utan bakbroms. Inte okej till torsdagens mallisresa. Rådvill.

Var inte oroliga dock. En cassoulet står och puttrar i ugnen och jag lurar på vinval. Kanske blir det en vacqueyras. Livet är trots allt okej. Blir nog besök hos cykelhuset på tisdag för bromshjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar